Pages

Saturday 31 March 2012

Tempat-Tempat Yang Misteri ~

Hari ni aku nak mengupas pasal tempat-tempat yang misteri dan angker di Malaysia ni. Malaysia memang padat dengan tempat yg seram..itu tak dapat dinafikan tetapi cite-cite sebegini tidak dihebohkan maybe takot pelancong tak nak melawat malaysia kot.itu aku kurang pasti..yang pasti ade banyak lagi tempat-tempat yang mempunyai kisah seram yang kita masih belum tau lagi. Ni aku nak ringkas kan 2,3 tempat yang paling misteri,seram,berhantu,angker dan ngeri dengan korang. Aku dah explore tempat-tempat ni dah lama tapi masih banyak yang aku tak ketahui sehingga kini.terlampau banyak versi..bila sampai cite dari mulut ke mulut memang banyak lah tokok tambah cite tu kan.

1) Villa Nabila~
Dengar je name villa ni terus bulu roma aku berdiri..seram tempat ni. Terletak di Johor Bahru.. Rumah ni dikatakan kawasan yang agak keras kerana pernah berlaku satu pembunuhan ngeri melibatkan seorang budak perempuan bernama, Nabilla.. Ada yang mendakwa nabilla dibunuh oleh ibu tirinya kemudian ditanam di dinding bawah tangga villa itu..dimana kebenarannya tidak aku ketahui sehingga kini..ada pula yang mengatakan nabilla dibunuh oleh orang gajinya kerana tamakkan harta peninggalan arwah ayah Nabilla ni. Adakah benar kisah ini? Aku tak dapat memberikan ulasan lanjut sebab aku pun tak tau, yg aku tau villa tu memang ngeri sebab pernah satu pengantin baru ni tangkap gambar villa tu kemudian isterinya disampuk teruk..

2) Kemayan City~

Kemayan city ni pula terletak di jB juga..satu shopping mall yang terbengkalai akibat kemelesetan ekonomi ketika itu..aku pun tak ingat bila shopping mall ini dibina tetapi lebih dari 10tahun mall ini terbiar!! Macam-macam cite aku dengar pasal tempat ni. Ade yang cakap mall ni beroperasi semula, ade yg siap shopping dalam mall ni la. Pehh memang seram. Aku selalu lalu kawasan tu jika aku baru balik dari KL. Agak sunyi kawasan tu, sudah dipenuhi semak samun..dan menjadi sarang penagih sekarang ni. Yang mati bunuh diri pun ada juga kat kawasan tu..tu belum lagi buruh kasar mati semasa pembinaan mall ni..ni antara tempat angker di JB..jangan lalu kawasan ni jika malam..kerana pelancong yang tak pernah mengetahui history pasal mall ni selalu akan jadi mangsa...


3)Hotel-Hotel Mewah Sekitar KL~
Aku tak lah cakap semua berhantu tetapi ada di antara hotel-hotel mewah yang terletak di KL yang mempunyai misteri dari alam angker ini... aku tak dapat nak senaraikan nama-nama hotel itu takot menjejaskan perniagaan mereka pula nanti. Mana taknya aku dan kawan-kawan aku selalu diganggu bila kami berada di hotel-hotel mewah ni. Hotel-hotel murah dan budget tak masuk dalam senarai ni. Pihak hotel tak mungkin bgtau kita pasal benda-benda mcm ni ,kang tak laku pula nanti. Salah seorg kawan aku bekerja sebagai manager kat salah sebuah hotel O tu pun ada bgtau aku ape yg terjadi kat hotel O tu..( Hotel O je lah ,taknak aku sebut nama penuh).hotel yg die bekerja tu penah berlaku kes bunuh diri dan pembunuhan. Dalam 5,6 kali juga lah kes mcm tu berlaku kat hotel O tu..tapi tak ramai yang mengetahui kejadian yg sebenarnya tentang hotel O tu..tu baru 1 je hotel, ada lagi hotel yang lagi seram..aku akun manyiasat dan aku akan share dgn korang di lain waktu. Ramai juga yang tak selesa tinggal di hotel tu dan menyebarkan cite-cite seram tentang hotel tu..

~ ni sahaja buat masa ni. Kat atas tu gambar-gambar kemayan city dan villa nabila. Ade yang aku ambik gmbr sndiri dan ada yg aku kutip kat internet..berwaspada lah kerana selain kita ada juga makhluk lain yang mendiami bumi ini..gmbr hotel tak dapat aku tunjuk atas sebab-sebab tertentu..

2 comments:

  1. seram picture dekat atas. harap dapat baca tentang kisah seram lg.

    ReplyDelete
  2. dekat jb mmg cool,byk tempat seram bleh share.

    ReplyDelete