Pages

Wednesday 28 March 2012

Makhluk Sedang Sujud ~

***
Makhluk sedang sujud? Bila nmpak makhluk sedang sujud tandanya ada orang meninggal dunia? Ni semua hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui lagi maha bijaksana.. Mungkin itu satu kebetulan sahaja.. Wallahuallam. ~
***
------Original Message------
From: insyirah shahrul zulkarnain
To: Aida 019
Subject: Sujud
Sent: Mar 27, 2012 10:51 PM

Assalamualaikum

Ini kali pertama saya bertemu dengan makhluk yang sangat aneh. Bilik
tidur saya dekat dengan ruang tamu. Kalau saya ingin ke tandas,
terpaksa saya jalan melintasi ruang tamu. Tapi yang saya ingin
ceritakan ini, sungguh aneh tapi benar. Saya bersumpah saya telah
melihat ini dengan mata kepala saya sendiri. Waktu pagi, saya ingin ke
tandas untuk mandi sebelum pergi ke sekolah. Ternampak pula makhluk
sedang sujud di ruang tamu. Alangkah terperanjatnya saya, saya
cepat-cepat jalan masuk ke tandas. Tiba-tiba saya teringat, mungkin
itu mak saya sedang sembahyang. Saya biarkan saja. Saya tak kejut mak
kerana dalam hati saya berkata, yang di ruang tamu itu, besar
kemungkinan mak saya.

Pada sekitar 10 malam pada hari yang sama saya teringat kejadian awal
paginya. Saya beritahu mak saya, "Mak, kenapa tadi pagi mak sembahyang
di ruang tamu? Terperanjat saya.'' Mak saya toleh dengan muka yang
sangat pucat. Mak saya menjawab, "Tadi pagi mana mak sembahyang? Mak
sakit. Lagipun kalau mak nak sembahyang, bukan di luar tapi di dalam
bilik." Mak saya kata lagi, mungkin makhluk itu ingin tumpang
sembahyang. Dalam hati saya berkata, manalah ada hantu yang hendak
sembahyang? Tapi mungkin ada logika juga. Terus siapa yang sembahyang
? Lagi-lagi bila saya melihat makhluk itu , ia memakai telekung.
Betul-betul bentuk seperti orang yang bersujud. Selepas itu, kami
terus tidur dan tenangkan fikiran masing-masing.

Dalam empat atau lima hari kemudian, kejadian yang lain berlaku pula.
Abang saya kata, dia lihat makhluk hitam pula di tepi katilnya. Dia
terus baca ayat-ayat suci di dalam hatinya. Mak saya ni pula cakap,
kalau ada makhluk sembahyang, kemungkinan dia ingin mengambil nyawa
seseorang. Dan kejadian itu benar!!! Bapa saya meninggal di Makkah
pada hari jadi saya bila dia menunaikan ibadah Haji. Mungkin makhluk
yang saya lihat itu, makhluk yang baik. Itu hanya pendapat saya
sahaja. Itu sahajalah pengalaman saya. Aneh tetapi benar...

p/s: segala yang berlaku atas izin ALLAH.. :)

No comments:

Post a Comment