Pages

Monday, 26 March 2012

Misteri Di Tasik batu 20-Johor Bahru ~

***
Aku pernah bagitau korang kan kat jB memang banyak sangat kisah-kisah mistik yg terjadi kat sini. Kalau aku nak cite kat korang pun makan masa yg lama untuk aku sudah kan semua cite tu. So aku ambik satu kisah dari blog mamat ni,walaupun kurang seram tetapi kisah ini memberi kita sedikit info untuk mengenali lebih dekat bandaraya yang sungguh cantik tetapi penuh misteri ini..~
***
~ wowwAida!!! ~

-----Original Message-----
From: insyirah shahrul zulkarnain <insyirah23@gmail.com>
Date: Sun, 25 Mar 2012 23:02:41
To: aida gorgeous<aidagorgeous19@gmail.com>
Subject: Tasik batu 20-Johor Bharu

kisah ini pula iaitu tasik batu 20 atau dikenali tasik janaan
(PUB),tasik ini merupakan tasik yang kaya dengan alam flora dan fauna.
Tetapi, sebalik tasik ini pada waktu malam banyak orang menceritakan
bahawa banyak orang yang terserempak dengan makhluk halus
dan lembaga-lembaga putih yang berada sekitar tasik
tersebut,Mengatakan tasik ini tiada apa pun yang berlaku.
KES 1
Seorang mata saksi menceritakan pada pihak media iaitu [mastika
crew],pada pukul 1 pagi,Pak cik yang menceritakan pihak media tersebut
yang pulang ke rumah dan pak cik tersebut dari Johor ke pontian kechil
apabila dia terserempak seorang perempuan yang memakai baju putih dan
berselendang warna putih cair,pak cik tersebut memandang ke arah
perempuan tersebut dari jarak jauh dan pak cik tersebut menoleh
kedepan dan memandu dengan memecut.
KES 2
seorang koperal polis india menceritakan tentang pengalaman ditasik
pada pukul 1.30 pagi yang biasa tiada kenderaan disitu,pada waktu
malam tersebut koperal tersebut pulang dari kerjanya,apabila koperal
tersebut memandu,tiba-tiba koperal tersebut merasakan bulu romanya
naik secara tiba-tiba,koperal tersebut memandu dengan pecut.secara
tiba-tiba,koperal terlanggar seseorang yang dilanggar oleh
kereta koperal tersebut.Apabila sampai di Pekan Nanas,pontian koperal
tersebut memeriksa keretanya,tetapi masa langgar seseorang tersebut
tiada setitik darah pun dan koperal terngiang-ngiang kerana cermin
keretanya pecah dan 'bumper' keretanya habis kemek
pada keesokan harinya koperal tersebut pergi membuat laporan dibalai
polis berdekatan dan polis dibalai tersebut memeriksa kereta
koperal,dan polis dibalai tersebut mengatakan tiada apa-apa pun cap
atau kesan yang berlaku,kesan tersebut masih mencari dan akhirnya
jumpa bahan kes tersebut iaitu sehelai rambut panjang.polis tersebut
membuat rondaan dan mencari mayat tersebut tetapi segalanya tidak

jumpa.pada keesokan harinya,pihak balai polis forensik mencari dan
menyiasat disekitar tasik tersebut,pihak polis forensik terjumpa
pondok yang dihuni warga indonesia dan bangladash,polis bertanya pada
warga indonesia dan bangladash tersebut tiada kawan yang mati
dilanggar.koperal tersebut tergamam tiada apa-apa pun yang berlaku,kes
ini sudah lama didiamkan dan mencari mayat tersebut dihentikan.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment