Pages

Wednesday 28 March 2012

Basikal Ditumpang ~

***
Cite bab basikal ni aku pun pernah alaminya. Fuhh memang rase semacam je bila ade benda yang menumpang kat belakang kite kan.. Ni pengalaman dari sorng mamat singapura ni tentang basikalnya ditumpang SESUATU..~
***
------Original Message------
From: insyirah shahrul zulkarnain
To: Aida 019
Subject: Basikal Ditumpang
Sent: Mar 27, 2012 10:54 PM

Assalamualaikum

Kisah ini terjadi sewaktu percutian sekolah bulan Jun lepas. Kawan2
saya telah mengadakan sebuah acara barbeku di salah sebuah chalet di
kawasan Pasir Ris. Pada malam kedua, enam daripada kami bercadang
untuk mengayuh basikal pada waktu malam. Sengaja hendak 'adventure'
dan merasa angin malam.

Kira2 pukul 11:30 malam, kami pun terus mengayuh ke arah Taman Pasir
Ris. Kami memanjat "spider web" pada pukul 12 lebih malam. Pada saat
itu, memang tak rasa apa2. Mungkin terlalu seronok bergurau beramai2
sehingga hilang semua rasa takut. Kami berada di sana sekitar 40 minit
sebelum beredar ke tempat lain. Sedang kami menaiki basikal, tiba2
saya rasa ada sesuatu yang tak kena. Basikal saya terasa berat! "Bila
masa aku tukar 'gear' basikal ni??" hati saya berbisik. Jalan yang
ditempuh pula rata.

Sedang saya cuba berfikir secara rasional, dua orang teman saya yang
berada di hadapan saya mengeluh kuat. Mereka berdua menaiki basikal
kembar. "Apasal susah sangat nak kayuh ni? Macam berat tapi aku tak
tukar 'gear'!" Sah basikal kami telah 'ditumpang'! Perkara ini
berlarutan selama 5 minit dan selepas itu, basikal kami terasa ringan
semula. Tapi kawan saya yang menaiki basikal kembar itu tiba2 mengayuh
laju ke hadapan!

Saya ingatkan mereka sengaja berbuat demikian kerana nak hilangkan
rasa takut. Rupanya mereka hilang kawalan basikal mereka dan tidak
boleh mengurangkan laju! Dengan izin Allah, akhirnya kawan2 saya dapat
mengawal semula basikal mereka. Entah berapa ramai agaknya makhluk
halus yang telah menumpang basikal kami! Tetapi syukurlah, tiada lagi
gangguan selepas itu.

No comments:

Post a Comment